Sunday 22 July 2012

Gerookte salami-worsies



Ham en worssoorte word opgedeel in 2 kategoriee:
*Rou, "cured" rypgemaakte, gepekelde soorte. Ook na verwys as die "air dried sausages".
Bv Duitse Zervelaat en Italiaanse Salami's. Die rou produk word opgehang vir ongeveer 2-3 maande om te verouder.
*Dan die " cooked products",bv. Duitse Frankfurter en Bierwurst.
Die cooked wildsalami's wat in die laaste jare op baie plase gemaak word is 'n voorbeeld van hierdie klaargaar worse.
...
... Beide tipes worse kan gerook word.


Verskillende worssoorte word gemaak van 'n mengsel van verskillende tipes en verhoudings vleissoorte en geurmiddels. Meeste worse bevat 'n groter hoeveelheid vark as ander vleis. Wildsvleis vervang beesvleis uitstekend. Gebruik altyd goeie vleis En varkspek/vet. Gebruik die harde lyfvet of rugvet.


MY EIE SAUCISSION SEC!
Hieronder het ek 'n BASIC SALAMI resep aangepas, die dikste natuurlike derms gebruik wat ek kon kry.
2 kg varkblokkies
2 kg wildsblokkies uit die nek van 'n Gemsbok gesny
1 kg koue, stewige varkvet. Nie binnevet nie.In baie klein dobbesteentjies opgesny of BAIE grof gemaal.

Strooi oor die blokkies en meng deur:
5 teelepels varsgemaalde swartpeper
100g growwe seesout
5 teelepels mosterdsaad of fennelsaad
5 tone knoffel, gekneus en tot 'n pasta gemaak
3 teelepels bruinsuiker
5 ml salpeter, vir kleur
800 ml "robust" rooi wyn.
**Al die resepte vra Salami Starter, wat omtrent dieselfde is as die "suursel" wat gebruik word om kaas te maak? Ek het nie daarvan nie, my derms is nie so dik soos Salami casings nie en baie poreus, so ek probeer die natuurlike manier. Koue Droee Karoolug....
Laat die vleis vir omtrent 5 ure, maal dan en meng die varkspek by.
Stop, laat die wors hang om effe af te droog, rook koud vir 20 minute en hang om ryp te word en lugdroog te word.

EK SAL VERSLAG DOEN OOR DIE EINDPRODUK. Seker so 2/3 weke?

No comments:

Post a Comment